כדאיות הבלעדיות – מדוע כדאי לתת בלעדיות בתיווך בעת מכירת הנכס?

בלעדיות בתיווך - נדל"ן בדרום

תשאירו את הפחד ממחויבות בצד – מתן בלעדיות לחברת התיווך שבחרתם למכור את הנכס שלכם הוא תמיד מצב של WinWin. במאמר הבא תבינו מדוע. 

בלעדיות בתיווך היא למעשה מצב בו בעל הדירה מעניק לסוכנות תיווך או למתווך ספציפי את הזכות הבלעדית לשווק את הנכס שלו למשך פרק זמן מסוים שנקבע מראש. במצב כזה המתווך הוא בעצם הסוכן היחיד שרשאי למכור את הנכס שלכם באותו פרק זמן, הוא ולא אף אחד אחר – לא מתווכים אחרים ואפילו לא אתם, בכפוף לעובדה שהמתווך אכן מבצע את עבודתו בצורה משביעת רצון ונחשב ל-"גורם היעיל" בביצוע עסקת המכירה. על פי החוק בישראל, תקופת הבלעדיות המותרת היא חצי שנה לכל היותר, כך שאם לא עבד ביניכם כעבור חצי שנה או אפילו פחות – תמיד תוכלו להתגרש ללא שום תמורה. יש בזה משהו מרגיע.

על מתן הבלעדיות ואורכה חותמים בתחילת העבודה עם המתווך – לאחר שערכתם מחקר מקצועי והבנתם שזה האחד שלכם. ברוב המקרים הדרישה לבלעדיות מגיעה מהצד המתווך, עם זאת חשוב להגיד שהדרישה יכולה להגיע גם מכם. למה שתדרשו כזה דבר? המשיכו לקרוא.

למה לי בלעדיות?

מעבר ליתרונות הרבים הקיימים בשכירת שירותיהם של סוכני נדל"ן מקצועיים למכירת הנכס הפרטי שלכם, כמו הכנת הבית למכירה, סינון מתעניינים, ניהול משא ומתן מקצועי ועוד, ישנם גם יתרונות נוספים שמגיעים אך ורק עם החתימה על חוזה הבלעדיות. לפניכם 3 יתרונות ברורים במתן בלעדיות בתיווך:

1) הגזר: למעשה, אין הבדל עקרוני בין עבודת המתווך עם החתימה על חוזה הבלעדיות או בלעדיה. הדבר היחיד שמשתנה הוא התמריץ של הסוכן למכור את הדירה – ובהתאם גם האנרגיות שישקיע כדי לקדם את מכירתה. כאשר מתווך מתחרה על מכירת הנכס עם מתווכים נוספים, הוא מבין שהסיכויים שלו למכור נמוכים יותר ולכן התמריץ שלו למכור אותה יהיה בהתאם, מתוך חשש טבעי שהאנרגיה הנפשית והכספית שישקיע במכירת הנכס תיזרק לפח. מתן הבלעדיות למתווך מחבר בין האינטרסים המשותפים לשני הצדדים, כאשר המתווך, שקיבל חותמת חוקית לכך שהמוכר לא יפעל בערוצים אחרים כדי למכור את הנכס שלו, הוא יהיה חייב לפעול במקצועיות וביעילות כדי לשמור על המוניטין שלו ולמכור את הנכס בתקופת הבלעדיות שניתנה לו מצד אחד ובמחיר הכי טוב שאפשר מן הצד השני.  

2) הכל זה שיווק: אם יש משהו שמתווכים יודעים לעשות זה למכור. כמוכרים פרטיים יכולות השיווק והמכירה שלכם יחסית מוגבלות – מן הסתם שלא תרצו להוציא סכומים גבוהים על פרסום מודעות באינטרנט, ברשתות החברתיות או בעיתונים, כשבכסף הזה תוכלו לשכור את שירותיהם של סוכנויות תיווך שיעשו למענכם את העבודה הזו באופן מקצועי הרבה יותר – הן מבחינת עיצוב ופרסום המודעה והן מבחינת ניהול רשימת הלידים וקביעת הפגישות. אם אתם חושבים לעצמכם כרגע שגם ללא חוזה בלעדיות המתווך ישקיע מאמצים בשיווק הנכס, זה סימן שלא הפנמתם את הסעיף הקודם. ההיגיון הבריא קובע שכאשר למתווך יש תקציב מסוים להשקיע בשיווק, ככל הנראה הוא יעדיף להשקיע את רובו על נכסים שקיבל עליהם בלעדיות, בהם סיכויי המכירה שלו גבוהים יותר. כאמור, מתווך עם בלעדיות ישקיע את מירב המאמצים כדי למכור את הדירה בפרק הזמן של הבלעדיות.

3) שיתופי פעולה הם המתכון להצלחה: סוכן נדל"ן הוגן ומקצועי הוא אחד שצבר לעצמו רשת של קשרים בעולמות התיווך והנדל"ן. בלעדיות על הנכס מנטרלת את התחרות ומאפשרת לסוכן לפנות לעמיתיו המתווכים ולקיים שיתופי פעולה איכותיים שיגדילו את מאגר הרוכשים. כשמתווך יודע שהוא היחיד שיכול למכור את הנכס מבחינה חוקית בפרק הזמן שניתן – לא תהיה לו בעיה לחשוף את המוכרים למתווכים אחרים ולהציע להם חלוקה הוגנת של עמלות, או פשוט קיום יחסים של יד רוחצת יד. שיתופי פעולה כאלו יקלו על עבודת סינון המתעניינים מצד המתווך, כיוון שעמיתיו יציעו אך ורק רוכשים רציניים שעונים על הדרישות של מוכרי הדירה, ולחלופין שהדירה עונה על דרישותיהם.

זיכרו, כאשר הדברים נעשים בצורה מקצועית ובליווי אנשי המקצוע הנכונים שלב אחר שלב – תוכלו לצפות למינימום תקלות והפתעות בדרך. על כן, ביחרו באנשי מקצוע שילוו אתכם במהלך מכירת הנכס ויסירו דאגות מליבכם. כמובן שעליכם לבדוק היטב מי הם אנשי המקצוע שאתם בוחרים לעבוד איתם ושהם מחזיקים ברישיון מתאים בתוקף ובמגוון רחב של המלצות וקבלות, ולא להסתמך על תחושות אישיות בלבד.

החלטתם למכור את הנדל"ן שברשותכם? אל תתפזרו!
י.ש בתים גרופ מבית קלר וויליאמס מאגדת בתוכה את כל מה שאתם צריכים!
צוות המומחים של החברה ילווה אתכם בכל שלב ושלב בתהליך מכירת הנדל"ן, ירכז עבורכם את כל המידע והפרטים שאתם חייבים לדעת, יסייע לכם באופן המקצועי ביותר כדי שתמכרו את הנכס עם אפס תקלות בדרך – וכל זה תחת קורת גג אחת.

החיים הרבה יותר קלים למי שמוכר נדל"ן עם י.ש בתים גרופ / Keller Williams.

להתייעצות חייגו 5128*