דירות יד ראשונה בבאר שבע 2021: עכשיו זה הזמן

קניית דירות באר שבע

דבר אחד בטוח – כל עוד כדור הארץ ימשיך להסתובב, שנת 2020 תיזכר לעד כשנה בה השתלט נגיף הקורונה על העולם ואיים על עתיד האנושות כולה. הקורונה גבתה מחיר כבד, הן בחיי אדם והן בחיי החברה והכלכלה העולמיים. למזלנו הרב, באותו הפרק בשיעור היסטוריה בעוד עשרות או מאות שנים, ילדינו ונכדותינו ילמדו גם כי שנת 2021 הייתה השנה בה הגיעו החיסונים, וכדור הארץ המשיך להסתובב כהרגלו, כנגד כל הסיכויים. זה נכון, השלכות הקורונה לא יישכחו כל כך מהר – בתקופה הזו חלו שינויים כלכליים דרמטיים, עסקים רבים קרסו או איימו בקריסה וענף הנדל"ן בהחלט רעד ולרגע נדמה היה שהוא אפילו עלול להישמט ארצה. הקושי הרב והמצב הכלכלי והנפשי הקשה מעלים באופן טבעי תהיות רבות וביניהן את הסיבה שלשמה אתם קוראים את המאמר הנ"ל.

כיצד השפיע משבר הקורונה על רכישת דירות יד ראשונה בבאר שבע? האם זה הוא זמן טוב לרכוש דירה בבאר שבע? המשיכו לקרוא ובעוד מספר דקות תהיו חכמים ורגועים יותר.

רכישת דירות יד ראשונה בבאר שבע

שוק הנדל"ן המקומי בבירת הדרום נהנה בעשור האחרון מגידול משמעותי של משקיעים ומשפחות צעירות המחפשים דירות בבאר שבע. לאור התפתחות מרכזי התעסוקה, פיתוח עיר הבה"דים הסמוכה ושיפור אמצעי התחבורה למרכז ולתל אביב, הביקוש לדירה למגורים או להשקעה בבאר שבע מרקיע שחקים וממשיך לטפס בכל שנה ושנה.

המגמה בשנתיים האחרונות, שהייתה מאוד חיובית, חוותה עצירה קלה אמנם בשל משבר הקורונה, או יהיה מדויק יותר לתאר זאת כ-"מכה קלה בכנף". כבר בחודשים האחרונים של שנת 2020 ניתן היה לראות מעין רנסנס, התעוררות מחדש, של לקוחות המגיעים למשרדי התיווך עם עיניים בורקות ומבקשים לרכוש דירות יד ראשונה בבאר שבע. חלקם משקיעים בנדל"ן וחלקם זוגות ומשפחות צעירים שמחפשים לשפר את איכות חייהם ומחפשים דירות בבאר שבע.

משקיעים בעלי ניסיון בשוק מאותתים על כך שבועת הנדל"ן הישראלית, שלא התפוצצה בקולי קולות כפי שאנשים רבים חזו שיקרה, עושה סימנים ראשונים של קאמבק. מספר עסקאות הנדל"ן בבאר שבע אמנם ירד מעט ב-2020, אך מחירי הדירות עלו בכ-3% מאז פרוץ הקורונה ואם מחיר דירת ארבעה חדרים היה כמיליון שקלים בעבר הלא רחוק, הריי שהיום תצטרכו לשלם על אותה דירה כ-30 אלף שקלים יותר. זה אולי לא סכום משמעותי ביחס למחיר הדירה הכללי, אך כאשר שוק העבודה נפגע והמשכורת של רבים צנחה בזמן המגפה בשל פיטורים או יציאה לחל"ת, כל שקל חשוב ואין להקל ראש באף סכום כאשר מדובר בהוצאה כספית גדולה.

זה הזמן לרכוש דירה בבאר שבע!

בין אם אתם מחפשים דירה חדשה יד ראשונה מקבלן בעיר או דירה יד שניה, עכשיו זה הזמן! רגע לפני שהמחירים חוזרים לעלות עם חזרת המשק לשגרה ובאותה חבילה המשקיעים לענף הנדל"ן. נתוני משרדי תיווך בבאר שבע מצביעים בצורה ברורה על התעניינות הולכת וגוברת הן מצד רוכשי דירות ומצד משקיעים. נתון מעניין במיוחד הוא שאחוז הנכנסים לצפות במודעות הדירות בבאר שבע ואחוז משאירי הפרטים עלה בכ-20% לאחר תום הסגר!!

כל משקיע נדל"ן מתחיל יודע: מיקום ועיתוי הם שני האלמנטים החשובים ביותר בתחום השקעות הנדל"ן. התחלות הבנייה אמנם נעצרו בחסות הקורונה וכולם יודעים כמה זמן לוקח לממשלה להוציא לפועל פרויקטים חדשים, אך מי שידע לזהות את ההזדמנות להיכנס שוב להשקעה בשוק הנדל"ן הדרומי ובבאר שבע בפרט, יקצור את הפירות בעוד כמה שנים כאשר הביקוש יגיע לשיאו.

השפעות הקורונה – ככל הנראה לא ייעלמו עם החיסונים

הקורונה גרמה לכך שאנשים רבים דורשים את הספייס שלהם. משפחות וזוגות צעירים מחפשים מרחבי מגורים גדולים יותר, שכונות מרווחות, בתים פרטים עם שטח אדמה וכו'. אחת המגמות המרכזיות שיצרה הקורונה הייתה נטישת תושבים את מרכזי הערים הצפופות. בכל העולם החל מניו יורק ועד תל אביב אפשר לזהות מגמה ברורה של מעבר משפחות וזוגות צעירים לפרברים ולערים בפריפריה מהסיבות הברורות. באר שבע היא ללא ספק אחת הערים שניהנות מכך בצורה משמעותית. משפחות וזוגות צעירים מבינים שהם יכולים לחיות באיכות חיים גבוהה, בדירות גדולות יותר ובלי הלחץ והצפיפות שפגעו בהם בערי המרכז.

נוסף על כך, צעירות וצעירים רבים מבינים יותר ויותר כי דירה בבאר שבע לא כרוכה בוויתור על קריירה זוהרת בהייטק, כי תמיד אפשר לעבוד מהבית, דבר שהפך נפוץ מאוד עקב משבר הקורונה. ואם לא בא לכם לעבוד מהבית? – מעבר לזה שבאר שבע נחשבת לבירת הנגב, היא גם זכתה בתואר בירת הסייבר של ישראל, ולא בחסד. כיום יש יותר מ-60 חברות הייטק וסטארט-אפ בבאר שבע, הממוקמות בשני פארקים גדולים ומושקעים המתפרשים על פני שטח של 200 דונם ומפיצים אווירה מרגשת של נט-וורקינג וחדשנות.

החלטתם לרכוש דירה להשקעה בבאר שבע? אל תחפשו רחוק !
י.ש בתים גרופ מבית קלר וויליאמס מאגדת בתוכה את כל מה שאתם צריכים.
צוות המומחים של החברה ילווה אתכם בכל שלב ושלב בתהליך, ירכז עבורכם את כל המידע
והפרטים שאתם חייבים לדעת, יערוך לכם סיור בעיר כדי לאמוד על כל החסרונות והיתרונות בכל
שכונה ויסייע לכם באופן המקצועי ביותר כדי שתשקיעו בדירה האולטימטיבית ביותר בשבילכם עם
אפס תקלות בדרך – וכל זה תחת קורת גג אחת.

  • החיים הרבה יותר קלים למי שרוכש דירה עם י.ש בתים גרופ / Keller Williams. להתייעצות
    עם צוות המכירות שלנו – 5128