דירות להשקעה בבאר שבע 2021: השכונות המבוקשות ביותר

דירות לקנייה בבאר שבע

מחיפוש קצר בגוגל, תוכלו לגלות כי השאלה שנשאלת הכי הרבה פעמים בעברית, מאז ביקורו הראשון של נגיף הקורונה בישראל, היא: האם זה זמן טוב לרכוש דירה להשקעה. לאחר שחקרו וגילו כי השקעה בנדל"ן היא האופציה היציבה ביותר שקיימת בשוק כרגע, וגם המשתלמת ביותר – כחלק מהתוכנית הכלכלית של ממשלת ישראל למלחמה בקורונה, תוך מטרה ברורה להשיב את המשקיעים לשוק הנדל"ן, הוחלט להפחית בחזרה את מס הרכישה ל-5 אחוזים – השאלה השנייה שנשאלת הכי הרבה פעמים בגוגל בעברית, היא: היכן הכי מומלץ לרכוש דירה להשקעה בשנת 2021?

התשובה לשאלה האחרונה לא השתנתה כבר שלושה עשורים. מעבר לזה שהעיר באר שבע נחשבת ל-"בירת הנגב", היא גם זכתה לתואר המחייב: "בירת ההשקעות של מדינת ישראל". ולא בחסד, מחירי הדירות האטרקטיביים מצד אחד, אשר נמוכים בעשרות אחוזים ממחירי הדירות במרכז הארץ, התשואה הגבוהה והביקוש הרב מן הצד השני – הופכים אותה לאטרקטיבית ביותר עבור משקיעים בשוק בנדל"ן.  

מחפשים דירה להשקעה בבאר שבע 2021 ולא יודעים מאיפה להתחיל? לפניכם רשימה של שכונות ואזורים שאתם חייבים להכיר.

1) שכונות הסטודנטים: אוניברסיטת בן גוריון בנגב, הנחשבת לאחד מן המוסדות האקדמיים המובילים בישראל, היא ההמחשה הטובה ביותר שניתן למצוא ל-אלמנט העוגן. האוניברסיטה משמשת כבר שנים ארוכות כעוגן יציב ועוצמתי המושך אליו עשרות אלפי אקדמאים, סטודנטים, מרצים וחוקרים מכל רחבי המדינה. בהתאם לביקוש הגבוה לדירות בשכונות המקיפות את האוניברסיטה, מחירי השכירות וערך הדירות ממשיכים לעלות באופן יציב וקבוע בכל שנה.
הדירות בשכונות הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריוןמספקות כבר עשורים רבים את התשואות הגבוהות והבטוחות ביותר בשוק הדיור. כמו כן, החוק הראשון בכל השקעה הוא שאסור להשקיע מבלי לערוך מחקר מוקדם ולהיעזר במומחים בתחום. כך גם במקרה הזה – חשוב להכיר את האזור ולהבין את החסרונות והיתרונות של כל שכונה, על סמך נתוני מרחק מהאוניברסיטה, ממקומות הבילוי ומרכזי הקניות, וכמובן איכות המבנים והשכנים. השכונות הגובלות באוניברסיטה, שמן הסתם הפכו להיות גם האטרקטיביות ביותר למשקיעים, הן: שכונות ד׳, ו׳ הישנה ו-ג'. מעבר ליתרון הברור והבולט שהוא הקרבה לאוניברסיטה ולמקומות הבילוי המרכזיים, מאפיין עיקרי נוסף של שכונות אלו הוא שהן מאוכלסות בנייני רכבות שיכון או בתים פרטיים ישנים מאמצע המאה הקודמת. וכן, גם בהרבה סטודנטים, ואם יש משהו שסטודנטים אוהבים – זה לגור ליד סטודנטים אחרים. על כן, חשוב לערוך מחקר, לבחון את תחזוקת התשתיות כדי למנוע כאבי ראש עתידיים ולאמוד את ההוצאה הנדרשת כדי להפוך את הנכס ל-ראוי למגורים ואף האטרקטיבי ביותר בעיני השוכרים הצעירים, בהתאם לגודל התקציב שעומד ברשותכם. חשוב לזכור כי לא משנה עד כמה השכונות ישנות כלפי חוץ, מרבית הדירות להשקעה עברו שיפוץ וריהוט מחדש, ועל כן הזנחת הנכס תפגע בסיכויים להשכיר אותה. שכונה ב', מן העבר השני רחוקה יותר משערי האוניברסיטה (כמובן באופן יחסי – מדובר בכ-15 דקות הליכה) וזה אולי החיסרון העיקרי שלה. מעבר לכך, המבנים חדישים יותר וכך גם פני השכונה כולה. גם שכונה ב' מורכבת בעיקר מסטודנטים ואנשי סגל וזה יתרון נוסף שלה. שימו לב כי גם בתוך השכונות עצמן יש אזורים אטרקטיביים יותר ואטרקטיביים פחות לסטודנטים, על סמך הנתונים הנ"ל.

2) לא רק לסטודנטים. רמות, נווה זאב ועוד: העיר באר שבע לא מתרכזת רק באזור אוניברסיטת בן גוריון. עד לשנים האחרונות הייתה מעין תובנה לא מבוססת כי השקעות בעיר באר שבע הן אך ורק בשכונות הסטודנטים סביב האוניברסיטה או המכללות השונות. מעטים המשקיעים שרכשו דירות להשקעה ביתר שכונות העיר שנחשבת לשלישית בגודלה בישראל מבחינת השטח. בשנים האחרונות הדבר צובר תאוצה והתבנית נשברת. ההשקעה הפכה להיות בכל באר שבע, אם זה באזור האוניברסיטה, ואם זה באזורים שמתגוררים משפחות וזוגות צעירים כגון רמות ונווה זאב הנחשבות לחדשות ויוקרתיות יותר וכן השכונות ט', ה', יא', ו-ו' החדשה, הנחשבות לוותיקות יותר אך מניבות תשואה זהה ואף לעתים גבוהה יותר. יותר ויותר משקיעים נוכחים לגלות כי העיר באר שבע היא הרבה יותר מעיר הסטודנטים הזמניים שבאים ועוזבים. היא מושכת אליה גם אלפי צעירים מרחבי הארץ שמחפשים דיור זול יחסית לאזור המרכז, אפשרויות תעסוקה, חינוך איכותי, ומוקדי תרבות ופנאי. התפתחותה המואצת של העיר בשורה ארוכה של תחומים והעובדה שאין בידם של מרבית הזוגות הצעירים את ההון העצמי הדרוש לרכישת דירה, הופכת את שוק השכירות בעיר להומה ותוסס עבור זוגות צעירים שגדלו בעיר ובוחרים להישאר בה, וגם עבור זוגות צעירים ממרכז הארץ שמעוניינים להוזיל את הוצאות המחייה שלהם, מבלי שזה יפגע באיכות חייהם. הביקוש הרב מצד השוכרים והמשקיעים גם מניב תשואה – מחירי הנדל"ן בעיר באר שבע זינקו תוך 5 שנים בלמעלה מ-50 אחוזים, והמחירים ממשיכים לטפס בכל שנה ושנה, גם בזמן משבר הקורונה.  

כפי שניתן לראות, באר-שבע ממשיכה להוכיח את עצמה כבירת ההשקעות ולשמש אבן שואבת לאלפי זוגות צעירים ומשפחות צעירות מדי שנה ושנה. הדירות להשקעה בבאר שבע מניבות כיום את התשואות הגבוהות ביותר בארץ מבחינת אפיקי השקעה לטווח ארוך ולטווח קצר. רבים כבר מבינים כי קצב התפתחותה המהיר ימצב אותה בקרוב מאוד לא רק כאחת הערים הגדולות בשטחן ובגודל אוכלוסייתה, אלא גם כאחת הערים המתקדמות והאטרקטיביות בישראל למגורים.

זיכרו – כאשר הדברים נעשים בצורה מקצועית ובליווי אנשי המקצוע הנכונים שלב אחר שלב – תוכלו לצפות למינימום תקלות והפתעות. במיוחד בעידן הקורונה וכל השינויים שבאו בעקבותיה וככל הנראה יישארו גם אחריה. בתקופה מבלבלת ורווית דאגות וטרדות כמו זו – עדיף לא לקחת סיכונים מיותרים בכל מה שקשור לחסכונות שלכם. אנשי מקצוע בתחום יסייעו לכם למצוא את ההשקעה הטובה והנכונה ביותר עבורכם ויסירו דאגות מיותרות מלבכם. 

החלטתם לרכוש דירה להשקעה בבאר שבע? אל תחפשו רחוק!
י.ש בתים גרופ מבית קלר וויליאמס מאגדת בתוכה את כל מה שאתם צריכים!
צוות המומחים של החברה ילווה אתכם בכל שלב ושלב בתהליך, ירכז עבורכם את כל המידע והפרטים שאתם חייבים לדעת, יערוך לכם סיור בעיר כדי לאמוד על כל החסרונות והיתרונות בכל שכונה ויסייע לכם באופן המקצועי ביותר כדי שתשקיעו בדירה האולטימטיבית ביותר בשבילכם עם אפס תקלות בדרך – וכל זה תחת קורת גג אחת.

החיים הרבה יותר קלים למי שמשקיע בנדל"ן עם י.ש בתים גרופ / Keller Williams. להתייעצות עם צוות ההשקעות שלנו – 5128*