למה כדאי להשקיע בבירת הנגב באר שבע

נדל"ן בבאר שבע

מומחים בתחום ההשקעות בנדל"ן כבר הספיקו לשכוח את מירב השיעורים שמשקיעים מתחילים עוד לא למדו, אבל את השיעור החשוב ביותר הם לא ישכחו לעולם – התנאי הראשון בבחירת דירה להשקעה הוא יציבות. כשאנחנו רוצים לרכוש נכס להשקעה חשוב שנוודא כי באזור שחשבנו עליו קיימים עוגנים אשר מושכים אליהם אנשים בקביעות לאורך שנים ומהווה יציבות מבחינת מחירי הנדל"ן והביקוש לשכירות. במאמר הבא תמצאו 3 עוגנים כבדים במיוחד שיגרמו לכם לפרוש את המפרשים להתחיל לחפש נדל"ן להשקעה בעיר האבות באר שבע.

1) אוניברסיטת בן גוריון – אוניברסיטת בן גוריון בנגב, הנחשבת לאחד מן המוסדות האקדמיים המובילים בישראל, היא ההמחשה הטובה ביותר שניתן למצוא ל-אלמנט העוגן. האוניברסיטה משמשת כבר שנים ארוכות כעוגן יציב ועוצמתי המושך אליו עשרות אלפי אקדמאים, סטודנטים, מרצים וחוקרים מכל רחבי המדינה. אלו, בוחרים להעתיק את מקום מגוריהם לבאר שבע ומבקשים לגור בקרבת האוניברסיטה. לצערם של הסטודנטים, בהתאם לביקוש הגבוה לדירות בשכונות המקיפות את האוניברסיטה, מחירי השכירות וערך הדירות ממשיכים לעלות באופן יציב וקבוע בכל שנה. אחד הסממנים של עוגן הוא הביטחון שתמיד יהיה מי שירצה לגור בדירה בשכירות. אם יש משהו שאפשר להיות בטוחים בו הוא שכל עוד האוניברסיטה ממשיכה לפתוח את שעריה לסטודנטים צעירים מכל הארץ, מה שלא ישתנה כנראה לעולם, תמיד יהיה סטודנט שירצה לגור בדירה.

2) פארק ההייטק גב ים – בעשור האחרון באר שבע עוברת מהפכה תודעתית והופכת מעיר שחושבת ופועלת כמו פריפריה למטרופולין חזק ועוצמתי. הפיתוח המואץ בעיר יוצר הזדמנויות רבות במגוון רחב של תחומים לרווחתם של התושבים ובמיוחד בתחומי החדשנות והיזמות. הראיה המוצלחת ביותר לכך היא הקמתו בשנים האחרונות של פארק ההייטק גב-ים נגב, אשר מוכר בעולם כמרכז הסייבר הלאומי של ישראל. הפארק מתפרש על פני שטח של 200 דונם ומפיץ ומאכלס בתוכו יותר מ-60 חברות הייטק וסטארט-אפ מהמובילות בעולם, וביניהן תוכלו למצוא את Elbit, Mellanox, Wix, Oracle ורבות נוספות. איך זה נוגע אליכם, המשקיעים? המהפכה התודעתית שעוברת העיר הדרומית בשנים האחרונות מורגשת בקרב צעירים רבים שמחליטים להעתיק את חייהם לבירת הנגב מתוך אמונה שהיא יכולה להציע להם את כל מה שהם מחפשים וצריכים במחירים שפויים. צעירים אלו הביאו לכך שבעשור האחרון מחירי הדיור בעיר זינקו באופן משמעותי. אך אל תיבהלו, פוטנציאל עליית המחירים ממשיך להיות גבוה משמעותית בהשוואה לשאר הערים בארץ הודות לשטחה המטרופולוני הגדול: כ-117 אלף דונם, כפליים יותר מתל אביב והשני בגודלו בישראל אחרי ירושלים, מה שמעיד על פוטנציאל הגידול הרב שלה, הן למגורים והן לתעסוקה. מספר הצעירים שמחליטים לעבור לבאר שבע ולהישאר לגדל בה משפחה גדל והולך בכל שנה, בהתאם לקצב הפיתוח של העיר, וזה אומר שמחירי הדיור והשכירות ימשיכו לעלות ביחס ישיר – על כן, הכו בברזל, לפני שהוא יהיה רותח מדי.

3) קריית המודיעין – בעשור האחרון אושרה על ידי הממשלה ההחלטה להעתיק את מחנות צה"ל לנגב. מדובר בפרויקט התשתיות הגדול ביותר שנעשה במדינת ישראל אי פעם ומהווה ביטוי ממשי לחזונו של דוד בן גוריון להפרחת הנגב. במסגרת הפרויקט הוקמה לפני כ-6 שנים עיר הבה"דים בסמוך לצומת הנגב, בעלות כוללת של כ-2 מיליארד ש"ח, ותהיו בטוחים שחזונו של בן גוריון לא עוצר שם. בחודש יולי האחרון פרסם משרד הביטחון כי חברת "שיכון ובינוי" היא הזוכה המאושרת במכרז קריית המודיעין בדרום, פרויקט אשר יושקע בו כ-5 מיליארד ש"ח. על פי התוכנית, קריית המודיעין, אשר מתוכננת לארח את כל בסיסי אגף המודיעין של צה"ל, תוקם בסמוך לפארק התעשייה עומר, הממוקם במרחק 5 דקות נסיעה מהעיר באר שבע, ועתידה להשתרע על שטח של 2,500 דונם. ההערכות הן שבדומה להקמתה של עיר הבה"דים בנגב, אשר הביאה להגירה חיובית של אנשי קבע רבים לדרום, כך גם קריית המודיעין, שתאכלס כ-30 אלף אנשי צבא והייטק, תגדיל עוד יותר את הביקוש לדיור בעיר באר שבע מצד אלפי אנשי קבע ומשפחותיהם, וכמובן מצד משקיעים רבים שיקפצו על ההזדמנות.

באר-שבע ממשיכה להוכיח את עצמה כבירת הנגב וכאחת הערים המובילות בישראל, ולשמש כמוקד ראשי של תעסוקה מתקדמת, השכלה, בריאות, פנאי ותרבות ועוד. אם בעבר אחת השאלות הנפוצות אצל משקיעים בנדל"ן בישראל הייתה האם כדאי לרכוש דירה להשקעה בבאר שבע – כיום התשובה ידועה מראש.    

החלטתם לרכוש דירה להשקעה בבאר שבע? אל תחפשו רחוק !
י.ש בתים גרופ מבית קלר וויליאמס מאגדת בתוכה את כל מה שאתם צריכים.
צוות המומחים של החברה ילווה אתכם בכל שלב ושלב בתהליך, ירכז עבורכם את כל המידע
והפרטים שאתם חייבים לדעת, יערוך לכם סיור בעיר כדי לאמוד על כל החסרונות והיתרונות בכל
שכונה ויסייע לכם באופן המקצועי ביותר כדי שתשקיעו בדירה האולטימטיבית ביותר בשבילכם עם
אפס תקלות בדרך – וכל זה תחת קורת גג אחת.

  • החיים הרבה יותר קלים למי שרוכש דירה עם י.ש בתים גרופ / Keller Williams. להתייעצות
    עם צוות המכירות שלנו – 5128