5 טיפים חשובים לנדל"ניסט המתחיל

י.ש בתים נדל"ן בדרום

אם עד לפני כעשור נשמע עולם ההשקעות בנדל"ן כמו אוקיינוס עמוק ומסוכן שרק כרישי ההון יכולים לשחות בו – כיום יותר ויותר אנשים מרשים לעצמם ללבוש בגד ים ולקפוץ למים. זה התחיל ביזמים ומשקיעים צעירים בעלי חזון וחוש עסקי, והמשיך גם לשכירים, בעלי עסקים פרטיים ופנסיונרים המעוניינים לייצר לעצמם הכנסה פסיבית שתגדיל את הביטחון הכלכלי שלהם ותאפשר להם לבלות זמן איכות רב יותר עם הילדים והמשפחה.

במידה והצלחתם לחסוך במשך השנים הון עצמי מכובד, ואתם מסרבים, ובצדק, לתת לו להתנוון בעובר ושב או בתכנית חיסכון בנקאית שתניב לכם תשואה אפסית, או במילים אחרות, במידה והנכם מעוניינים שהכסף שלכם יעבוד בשבילכם – תחום ההשקעות בנדל"ן הוא בדיוק המקום בשבילכם. אך כמובן, כמו בכל תחום, רגע לפני שאתם קופצים למים ומתחילים לשחות, חשוב שתרכשו כמה שיותר ידע תיאורטי שיחסוך לכם טעויות התחלתיות קשות אשר עלולות לעלות לכם ביוקר. ריכזנו עבורכם 5 טיפים חשובים שיעזרו לכם לעשות את הצעדים הראשונים בעולם ההשקעות בנדל"ן:

1)  הטיפ הראשון והחשוב ביותר שילווה אתכם בכל עסקה ועסקה בעולם ההשקעות בנדל"ן, ובתחום ההשקעות בכלל, הוא: אין דבר כזה השקעה עם אפס סיכון. אין חיה כזאת. מבטיחים לכם תשואה גבוהה ומובטחת? מעוררים בכם חלומות על התעשרות מהירה? יכול מאוד להיות שמנסים למכור לכם חתול בשק. ישנו כלל מפתח שאומר שאם משהו נשמע טוב מידי בשביל להיות אמיתי, הוא בדרך באמת כך. על כן, לפני כל עסקה שמריחה לכם קצת חשודה – אל תתביישו לשאול את כל השאלות הרצויות כדי לאמוד את מידת אמינותו של היזם, את הניסיון והמקצועיות שלו. הרחתם קצת זליגה מהרגולציה? תתרחקו.

2) הטיפ השני והחשוב לא פחות הוא: התכוננו מראש ככל הניתן והכירו את היכולות הכלכליות שלכם. בדיוק כמו במשפט הרוסי המפורסם "קשה באימונים קל בקרב", גם בעולם ההשקעות בנדל"ן כדאי לעבוד קשה טרם היציאה לשטח ולהכין אסטרטגיית השקעה שתלווה אתכם בכל שלב בבחירת ההשקעה הנדל"נית הנכונה והנבונה ביותר עבורכם. באסטרטגיית ההשקעה תייצרו לעצמכם מסלול עם גבולות. תענו על שאלות כמו מה היא רמת הסיכון שאתם מוכנים אליה, מה הוא התקציב שאתם מסוגלים לעמוד בו בטווח הראשוני להוצאות חד פעמיות וגם בטווח הרחוק יותר להוצאות רב פעמיות, ומה הוא הנכס הנדל"ני שאתם חושבים להשקיע בו (דירה למגורים, משרד או חנות, קרקע, מבנה מסחרי וכו'). תנסו גם לחשוב על מיקום הנכס ולתרגם את זה לזמן ולכסף (למשל, אם הנכס ממוקם רחוק, תצטרכו לנסוע לשם וזה עולה כסף וזמן). כמו כן, חשוב מאוד ואף קריטי לוודא שהעסקה מתאימה ליכולת הכלכלית שלכם ולא תגרור אתכם להוצאות כלכליות בלתי צפויות – אל תתפתו להצעות שנמצאות הרבה מעבר לתקציב ולרמת הסיכון הרצויה שהגדרתם לעצמכם באסטרטגיית ההשקעה.

3) לאחר שהכנתם אסטרטגיית השקעה, הצבתם לעצמכם גבולות ולמדתם להכיר את הרצונות שלכם ואת יכולותיכם הכלכליות בצורה הטובה ביותר, הגיע הזמן להכיר את השוק  בו אתם הולכים להשקיע. תלמדו היטב את הסיכונים האפשריים ופוטנציאל ההשקעה בנדל"ן בכלל ובכל אזור ואוכלוסייה בפרט. לדוגמה, אם באסטרטגיית השקעה החלטתם שהתקציב שלכם מאפשר לכם להשקיע בדירת סטודנטים בקרבת האוניברסיטה בבאר שבע, תבררו מה הם הסיכונים האפשריים בהשכרת דירה לסטודנטים בב"ש. האם התחרות הגבוהה מובילה להוזלת דמי השכירות? האם הביקוש לדירות איכותיות גבוה יותר מההיצע הקיים ומחירי הדירות צפויים לעלות? עשו את שיעורי הבית הדרושים טרם היציאה לשטח.

4) הפנמתם שאין דבר כזה השקעה עם אפס סיכון? ביצעתם אסטרטגיית השקעה אישית ולמדתם את השוק בו אתם מעוניינים להשקיע? מעולה. השלב הבא הוא לצאת לשטח ולצבור ניסיון מעשי. איך לימדה אותנו להקת כוורת? אי אפשר ללמוד שחייה בהתכתבות. כמו בהרבה תחומים, גם בתחום הנדל"ן, המורה המושלם הוא הניסיון המעשי הנצבר לאורך השנים. וניסיון כזה, מן הסתם, לוקח שנים לצבור. על כן, הטיפ הרביעי הוא לשכור את שירותיהם של יועצי נדל"ן בעלי ניסיון במלאכת איתור ובחינת עסקאות נדל"ן בשוק המקומי. ישנם יתרונות רבים בהשקעות נדל"ן באמצעות גוף מתמחה המעניק לכם מעטפת מקצועית ומלווה אתכם החל משלב בחינת העסקה ועד לסיומה – במיוחד כאשר אתם בתחילת דרככם בעולם ההשקעות בנדל"ן.  

5) קיים מגוון רחב של חברות שונות המציעות את שירותיהן בתחום ההשקעות בנדל"ן. הבחירה עם מי להשקיע חשובה בדיוק כמו הבחירה במה להשקיע. ואולי אפילו יותר. על כן, וודאו את אמינות החברה, את מידת השקיפות שלה והיקף הניסיון המוכח.
הטיפ חמישי ואחרון – תבחרו נכון. יועצי הנדל"ן של י.ש בתים מבית קלר וויליאמס חקרו את עולם ההשקעות בנדל"ן בצורה יסודית ומעמיקה ויכולים להתגאות בניסיון ומוניטין של שנים רבות, אשר במהלכן רכשו ידע והכשרות רבות ומאתגרות. מתוך השקפה כי כל אדם ואדם הוא בעל פוטנציאל להצליח ולהגיע לרמת מימוש מקסימלית, לקחו על עצמם את המשימה להעביר את הידע והניסיון שלהם הלאה – לאלו המאמינים בעצמם.

החלטתם לצאת לדרך חיים ועצמאות כלכלית !

  • י.ש בתים גרופ מציעה את המעטפת והמענה הטוב והמקצועי ביותר בתחום הנדל"ן
    עבור סוכני בבאר שבע והדרום, מזמינים אתכם להיות חלק מההצלחה .
  • צרו קשר עכשיו ובואו לעבוד איתנו – 5128*