ניו-יורק – באר-שבע: השקעות נדל"ן בבירת הנגב בשיטה האמריקאית

רננה מור, דה מרקר, 12.08.2020 17:31

חברת י.ש בתים הצטרפה לענקית התיווך קלר וויליאמס ויחד הן מקדמות שיטה חדשנית שמעניקה למשקיעים מעטפת ליווי כוללת, משלב ההחלטה איפה להשקיע ועד קבלת הצעת המשכנתה הטובה ביותר מהבנק.

באר שבע ניערה ממזמן את התדמית המאובקת וכיום היא יעד מבוקש בקרב המשקיעים הישראלים, שמחפשים הזדמנויות השקעה ומגיעים אליה מכל הארץ ואפילו מחו"ל. "בבאר שבע אומרים שלפחות 30% מהנדל"ן בעיר שייכים בעצם למרכז", אומר שלומי עמר, בעלים ושותף בחברת י.ש בתים, יחד עם יניב לביא. "זה נאמר בחצי צחוק, אבל המגמה הזו הולכת ומתגברת וההצלחה שלנו בתחום רק מוכיחה אותה". עמר ולביא הבינו שהמשקיעים זקוקים ל"מורה נבוכים" לעולם הנדל"ן הדרומי, אז הם החליטו ליצור אחד כזה. אחרי שנים רבות בזירת הנדל"ן המקומית, השניים הקימו את י.ש. בתים- סוכנות תיווך עצמאית. בנוסף לנדבך התיווך, מעניקה החברה שירות נוסף המיועד למשקיעי נדל"ן.

י.ש. בתים הביאה אל בירת הנגב את בשורת השיטה האמריקאית, לפיה משרד נדל"ן צריך לשמש כ- one stop shop  למשקיעים. הם חברו לענקית התיווך האמריקאית קלר וויליאמס, ואחרי ארבע שנות פעילות בלבד, י.ש. בתים הפכה לחברת התיווך וההשקעות הגדולה בארץ המציעה למשקיעים מעטפת כוללת ומלווה אותם בכל שלב, מבחירת הנכס ועד אישור המשכנתה המתאימה והטובה ביותר מהבנק.

מלווים את המשקיע

איתור נכס הוא רק קצה הקרחון בדרך להשקעה. גם לאחר מציאת הנכס המתאים, י.ש. בתים, מבית המותג קלר וויליאמס, ממשיכים ללוות את המשקיעים לאורך כל התהליך, בהתאם לחזון השיטה האמריקאית. "אנחנו מציעים מעטפת כוללת", מסביר עמר. "זה אומר שאנחנו בונים למשקיעים מסלולי השקעות מבוססי תשואה, יש לנו יועצי משכנתאות שיכולים להציע את האפשרויות הכי מתאימות ולנהל משא ומתן עם הבנקים, האדריכלים וקבלני הביצוע עבור הלקוחות. כל שלב שהמשקיע צריך לעבור – הוא יעבור אותו ביחד איתנו. אתן דוגמה: לקוח שרצה למכור את ביתו הגיע אלינו וקיבל שירות מקיף – לא רק שמכרנו לו את הבית, גם טיפלנו לו בקבלת המשכנתה אשר שימשה אותו לרכישת וילה בבאר שבע, שנבנית על יד זרוע היזמות שלנו". המודל שמציעים בי.ש בתים הוא דינמי, מתפתח, ומתכתב עם התשואות המקובלות בתקופה הרלוונטית. שירות נוסף שמציעה החברה הוא סיורי משקיעים, שמטרתם להכיר את האזור למשקיעים שמגיעים מרחוק. "המשקיעים מקבלים תכנית עסקית מסודרת לנכס, הם יכולים ללמוד על תכניות עתידיות בעיר ולהחליט בהתאם". נכון לכתיבת שורות אלו, י.ש. בתים מציעים כ-350 נכסים בבלעדיות בבאר-שבע וביישובים אחרים בסביבה.

המודל האמריקאי: נדל"ניסט זה מקצוע

ההחלטה להפוך לזכיינים של ענקית הנדל"ן האמריקאית קלר וויליאמס היתה צעד מתבקש מבחינת עמר ולביא, שרואים בחברה מודל לחיקוי ושותפה לחזון שלהם של חדשנות ומקצוענות בנדל"ן. קלר וויליאמס יצרה מהפכה בעולם הנדל"ן האמריקאי, כשיצרה מודל עסקי שלא היה מוכר עד אז בעולם הנדל"ן. ב- 2019 נבחרה על ידי מגזין Company Fast לחברה החדשנית בעולם בתחום הנדל״ן, ודורגה במקום הראשון בשירות לקוחות בין חברות תיווך הנדל״ן בעולם על ידי Newsweek. הנדוניה המכובדת שהביאה קלר וויליאמס רק חיזקה אצל השותפים את החיבור לדרך שבה הם מאמינים. שיתוף הפעולה עם ענקית הנדל"ן מתמקד בעיקר בדירות יד שנייה והניב עד היום זכייה כפולה במקום הראשון, כסניף המוביל של קלר וויליאמס בארץ, בהיקף העסקאות והעמלות. "בארצות הברית סוכן נדל"ן זה מקצוע, וההשקעה בסוכנים היא עצומה, וזה אחד הדברים שהביאה עמה קלר וויליאמס לישראל", אומר עמר, "גם אצלנו הסוכנים עוברים כל הזמן קורסי הכשרה מהשורה הראשונה. לראיה, אחוז העזיבה שלהם הוא נמוך מאוד והיקף העסקאות שהם סוגרים הוא מדהים". השימוש באמצעים הטכנולוגים שמאפשרת החבירה לקלר וויליאמס, פותח בפני החברה אפשרות למידע מבוסס נתונים על כל נכס, וקביעת יעדים מדידים עבור כל סוכן. "התוכנות איתן אנחנו עובדים מאפשרות לסוכן לקבל, בלחיצת כפתור, את כל המידע לו הוא זקוק. בין אם זה על הסביבה שבה ממוקם הנכס, על גובה שכירות, על תכניות עתידיות ופיתוח עירוני בסביבה ועוד. זה הופך את העבודה למאוד מדידה ומדויקת, ולא משאיר מקום לטעויות".

מיזמות ועד מפתח

את ההחלטה להתמקד במעטפת כוללת מיישמים לביא ועמר גם בפרויקט היזמות שהם מובילים בימים אלה בשכונת כלניות בבאר-שבע. הפרויקט כולל 65 וילות וגם כאן י.ש בתים מלווים את הרוכשים משלב ההחלטה, דרך לקיחת משכנתה והבנייה עצמה עד לשלב הגימורים הסופיים. "בניית בית היא תהליך לא פשוט בארץ. אנחנו זוכים באמון הלקוחות שלנו כשהם רואים שאנחנו איתם בכל השלבים וסוגרים להם את כל התהליך, בלי שייאלצו להתרוצץ ממקום למקום", מסכם עמר. מבחינת לביא ועמר, הצמיחה המטאורית של י.ש בתים וקלר וויליאמס היא רק ההתחלה. הם שואפים להפוך למשרד הנדל"ן הגדול בישראל, ולבסס עוד יותר את שיטת ה-one stop shop – מעטפת השירותים למשקיעי הנדל"ן. כתושבי העיר, הם בטוחים שזה רק טבעי שבשורת החדשנות בתחום שהם מובילים תגיע מבירת הדרום, שבה קיים הרבה מקום ליזמות צעירה, נועזת, שמקבלת תמיכה וחיזוק מההנהגה המקומית – ומקבלת בברכה השקעות מרחבי הארץ.

החלטתם לרכוש דירה להשקעה בבאר שבע? אל תחפשו רחוק !
י.ש בתים גרופ מבית קלר וויליאמס מאגדת בתוכה את כל מה שאתם צריכים.
צוות המומחים של החברה ילווה אתכם בכל שלב ושלב בתהליך, ירכז עבורכם את כל המידע
והפרטים שאתם חייבים לדעת, יערוך לכם סיור בעיר כדי לאמוד על כל החסרונות והיתרונות בכל
שכונה ויסייע לכם באופן המקצועי ביותר כדי שתשקיעו בדירה האולטימטיבית ביותר בשבילכם עם
אפס תקלות בדרך – וכל זה תחת קורת גג אחת.

החיים הרבה יותר קלים למי שרוכש דירה עם י.ש בתים גרופ / Keller Williams. להתייעצות
עם צוות המכירות שלנו – 5128*