5 סיבות מצוינות לעבור לגור בדרום

י.ש מעבר לבאר שבע

שקט ושממה ומנגד מרכזי קניות ובילוי במרחק של עד 30 דקות נסיעה לכל כיוון. אוויר פתוח ונקי, מרחבים, כוכבים ונוף במגוון רחב של צבעים, אנשים מעניינים, ההזדמנויות הרבות לזוגות צעירים והכי חשוב – מחירי הדירות הזולים שמגיעים עם היצע רחב ועלויות מחייה נמוכות. אם עד עכשיו לא השתכנעתם, ריכזנו עבורכם 5 סיבות מפתיעות שבטוח יניעו אתכם לארוז הכל כבר עכשיו ולעבור לאזור הדרום.

1) הרבה יותר זול לחיות פה – עלויות המחייה נמוכות משמעותית מאשר בערים במרכז. תושבי הדרום מקבלים הקלות במס הכנסה רק על זה שהם גרים בדרום, מחירי הדירות זולים לפחות פי 2, וכך גם תשלומי הארנונה ושאר שירותי העירייה, כולל גנים ציבוריים ואף גנים פרטיים, ואם זה לא מספיק לכם אז אפילו האוכל במסעדות, המנוי לתיאטרון ולהיכל התרבות והמינימרקט השכונתי זולים יותר.

2) קריירה נוצצת קל"ב – בניגוד למה שהרוב חושבים, המעבר לדרום לא כרוך ב-ויתור על קריירה זוהרת בהייטק או לחלופין נסיעה למרכז כדי למצוא עבודה בחברה עולמית גדולה. נוסף על כך שבאר שבע נחשבת לבירת הנגב, היא גם זכתה בתואר בירת הסייבר של ישראל, ולא בחסד. כיום יש יותר מ-60 חברות הייטק וסטארט-אפ בבאר שבע, הממוקמות בשני פארקים גדולים ומושקעים המתפרשים על פני שטח של 200 דונם ומפיצים אווירה מרגשת של נט-וורקינג וחדשנות. בין החברות הבינלאומיות הגדולות שהקימו מרכזי פיתוח בבאר שבע ומפרסמות מודעות דרושים, תוכלו למצוא את Elbit, Mellanox, Wix, Oracle ועוד רבות. ורוצים לשמוע סוד? בעוד שמהנדס בדרום יקבל את אותו השכר בדיוק כמו מהנדס בתל אביב – בדרום הקידום הוא מהיר יותר.

3) ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות – צעירים רבים ומשפחות בתחילת דרכן מביעים באחרונה עניין בהתיישבות בדרום הארץ, ולא לשווא. הערים והיישובים בדרום נמצאים בשנים האחרונות בתנופת פיתוח, תעשייה וחדשנות ומתהדרות ברמת איכות חיים גבוהה שהולכת יד ויד עם תג מחיר שפוי ומתאים לאדם הממוצע. ערים כמו דימונה, ירוחם, ערד ואופקים מציעות לזוגות הצעירים להגשים את החלום האמריקאי ולגור בשכונת בתים צמודי קרקע המספקת פרטיות לצד תחושת קהילתיות, וסביבת מגורים רגועה ואידיאלית לגידול ילדים.

4)  מרחב חדשנות ופיתוח – אזור הדרום נמצא בשנים האחרונות בזינוק עצום שרק ממשיך לגדול. הכפלת מסילות הרכבת, הארכת כביש שש, ההשקעה בהיי־טק ובסייבר, העברת בסיסי צה"ל ועוד. נוסף על כך, הפיתוח המואץ בדרום יוצר מגוון הזדמנויות בשלל תחומים, כמו בתחום התרבות, המשכן לאומנויות הבמה בבאר שבע מארח אמנים גדולים מהארץ ומחו"ל על בסיס שבועי, בנוסף ל-תיאטרונים, מוזיאונים וערבי השירה והספרות, תחום התחבורה הציבורית שלא מפסיק להתרחב בתוך הערים בדרום וביניהם, ותחום החינוך וההשכלה הגבוהה, אזור הדרום יכול להתפאר בשני מוסדות אקדמיים הנחשבים מהמובילים במדינה, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ומכללת ספיר בשדרות, אשר מושכים אליהם עשרות אלפי סטודנטים מכל רחבי הארץ.

5) נאים השכנים בעיניי – בעשור האחרון החלה הגירה חיובית איכותית לאזור הדרום. הקמתה של עיר הבה"דים סמוך לצומת הנגב – פרויקט שהושקע בו כ-2 מיליארד ש"ח – מובילה לנהירה של אנשי קבע רבים בשנים האחרונות יחד עם בני משפחותיהם, מצפון ומרכז הארץ לאזור הדרום. הפרויקט נולד במטרה לחזק וליישב את אזור הנגב, ואכן, מעבר בסיסי צה"ל לדרום, משפיע לטובה על הערים והיישובים הסובבים את עיר הבה"דים ומפיח בהם חיים. בדומה לכך, אוניברסיטת בן-גוריון, משמשת כאבן שואבת לעשרות אלפי אקדמאים, סטודנטים, מרצים וחוקרים, אשר מעתיקים את מקום מגוריהם ליישובי הדרום, ובעיקר לעיר באר שבע, למשך תקופת הלימודים, ובמקרים רבים בוחרים להישאר בה, כתוצאה מהנוחות וההזדמנויות הרבות שהעיר מציעה להם. צעירים אלו תורמים לפיתוח האזור על ידי חדשנות ויזמות, תרבות, יצירה וקהילתיות, ומוסיפים לקסם הקיים גם כך בעיר באר שבע בפרט ובאזור הדרום בכלל.

וכמובן, איך אפשר לסיים כתבה שמרכזת לכם את כל הסיבות לעבור לגור בדרום בלי להזכיר את השם של ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, שכבר בשנות ה-70 עבר לדרום הארץ במטרה להפריח את השממה. האמת? הצליח לו.

מחפשים דירה באזור הדרום לצורך מגורים או השקעה בנדל"ן?
י.ש בתים גרופ מבית קלר וויליאמס מאגדת בתוכה את כל מה שאתם צריכים !
צוות המומחים של החברה ילווה אתכם בכל שלב ושלב בתהליך רכישת הדירה ולקיחת המשכנתא,
ירכז עבורכם את כל המידע והפרטים שאתם חייבים לדעת, יסייע לכם באופן המקצועי ביותר כדי
שתיכנסו לדירה שבחרתם עם אפס תקלות בדרך – וכל זה תחת קורת גג אחת.

  • החיים הרבה יותר קלים למי שרוכש דירה עם י.ש בתים גרופ / Keller Williams. להתייעצות
    עם צוות המכירות שלנו – 5128